Frankia bobil

Årsmodell: 1987. Bygget på Mitsubishi L300. Motor: 2.3 TD. Lengde: 470 cm. Bredde: 210 cm.

mandag 26. april 2010

05.11.2010

Ser på bilen i Horten. Den ser grei ut, lukter litt røyk, men det ser ikke ut til at batteriet er i orden. Selger opplyser at lysene ikke fungerer, men at de skal fikse det. Venter i 4 timer, men de finner ikke ut av det, så gjør en kobling slik at alt lyser samtidig. Dermed kan jeg kjøre den hjem. Jeg gjør handel, og kjøper den for 25.000.




De skifter til gode vinterdekk, og jeg får med sommerdekkene, som er halvslitte.
Tomt for diesel, men finner en stasjon langs E18, der jeg kan fylle. Tanklokket er tregt, så må hjelpe til med å presse den ut. Bruker en kniv jeg finner.




Kjører innom et kjøpesenter ved Tønsberg, og kjøper tepper, dyne og litt mat, så jeg kan sove i vogna den natten. Finner en pen rasteplass i nærheten av .... Åpent toalett der. Har ikke gass, så kler meg i ull, før jeg legger meg

Status av bilen så langt: Noe dødgang på rattet, Bråker noe. Stor avstand på turtall mellom 3. og 4.gir. Varmeanlegget avgir lite varme. Speilene blåses inn, så jeg mister sikt bakover. Får ikke sjekket vannpumper, da jeg ikke har vann. Må gå gjennom 12v og 220v anlegget, og få sjekket gassanlegget. Toalettrommet trenger opågradering. Mye rare skap og vasken ser forfallen ut. Ellers er bilen gammel, men pen og lite slitt innvendig. Stygge gardiner, gamle putetrekk. Ellers er det herlig å legge seg i alkoven, selv om det er kaldt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar