Frankia bobil

Årsmodell: 1987. Bygget på Mitsubishi L300. Motor: 2.3 TD. Lengde: 470 cm. Bredde: 210 cm.

mandag 26. april 2010

Vinterferie

25.02.2010:
Starter på min jomfrutur med bobilen. Pakker med ski og akeutstyr på taket, og fyller skap og benker med klær og sko. Destinasjon Røldal. På forhånd har jeg kjøpt inn varmevifte på 2kW, og håper den klarer å holde varmen i bobilen. Vi har flere stopp langs veien, og Joachim stortrives med å sitte fremme. Han ser på video, med den mobile dvd-spilleren.

På veien er de delvis mye snø, spesielt over Seljestad. Speilene blåser stadig inn, og jeg må justere de tilbake. Disse må bli fikset!

19.00: Ankommer Røldal Hyttegrend og Camping. Der er det bra sanitæranlegg, med fine dusjer. Campingplassen er moderne, med en fin skibakke og skiløyper rett der borte. Vi bruker varmevifte og gass samtidig, men finner fort ut at vi kan kutte ut en av delene. Prøver ut gassovn og sentralviften. Den gir god varme til beina, og badet blir som badstu. Lager litt kveldsmat på kokeapparetet og alt fungerer fint. Gardinene mot cockpit og alkove, er upraktisk. Må få delt av, så man kan åpne mot alkoven, uten å åpne mot cockpit. Her er man midt i glaningen, når man skal legge seg. Joachim sovner fort og koser seg skikkelig. Jeg benytter meg av fri Internett-tilgang på campingplassen. Mer om turen på Østlibloggen.

26.02 - 27.02.2010
Varmeviften stod av på natten, og bare gassovnen varmet opp på lavbluss. Det var noe kaldere, etter -10 grader ute, men ble varmt på et øyeblikk, etter å ha skrudd på fullt bluss, og sentralvarmen. Hjalp også litt til med vameviften. Det ble egg og bacon til frokost. Kjøleskapet fungerer fint på 220V. Vi er ut og inn av bobilen denne dagen, og lar varmeviften stå på hele dagen, så ikke noe fryser. Vanntankene er fortsatt bunnfrosne, så må bruke andre vannkilder. Kjøper 5 ltr vannflaske.

28.02.2010
Hjemreise. Har hatt hovedbatteri på lading denne natten, og bilen starter med en gang. Tømmer doen i et bra tømmeanlegg på campingplassen. Bruker ca. 3t til Aksdal, der jeg leverer Joachim. Fyller diesel på Mosterøy, og beregner ca. 1,5 ltr / mil denne turen. Jeg må lære meg hvordan jeg kan kjøre den mer økonomisk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar