Frankia bobil

Årsmodell: 1987. Bygget på Mitsubishi L300. Motor: 2.3 TD. Lengde: 470 cm. Bredde: 210 cm.

tirsdag 27. april 2010

Solotur til Bergen

10.04.2010
Noe lokket meg nordover. Vil ikke si hva.... Men med midlertidig bosted på Randaberg, tok jeg like godt gobilen fatt og reiste til Bergen på tur. Kjøpte enkel mat i Åsane, og brukte tid på å stelle med bobilen. Rev vekk de siste restene av gardiner, og innstallerte 2 rullegardiner slik at gardinen foran alkoven kan trekkes opp, uten å trekke opp gardinen til cockpit og frontrute, og innsyn og de. Vasket bilen grundig utvendig. Lakken er veldig slitt, og jeg bør vurdere omlakking.
I skumringen kjørte jeg videre nordover, til Hordvik i Åsane. Nederst ved fjorden fant jeg en nedlagt fergekai, der jeg parkerte ytterst på brygga, slik at jeg fikk fjordutsikt på to sider. Litt ungdomslyd utover kvelden, men ikke av særlig betydning. Sov i alkoven.

11.04.2010
Våknet til en rekke hobbyfiskere utenfor, og så at det strømmet flere til. Tydeligvis en yndet fiskeplass. Spiste frokost, drakk kaffe og tok etpar blås, før jeg kjørte hjem igjen. Bobilen ble enda bedre enn sist!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar