Frankia bobil

Årsmodell: 1987. Bygget på Mitsubishi L300. Motor: 2.3 TD. Lengde: 470 cm. Bredde: 210 cm.

mandag 26. april 2010

Februar 2010

Vegvesenet etterspør vognkort del 2, men jeg har ikke fått det med meg fra selger. S
Kontakter selger, og han sier han skal ordne det, men ingenting skjer.
Kontakter forrige eier i Mandal. Hun er overrasket over at firmaet har solgt bilen, da hun ga det som gave til de, for at de skulle sende det til Afrika (!). Jeg ber henne likevel sende det, men ingenting skjer
Biltilsynet ber meg sende søknad til vegdirektoratet for utskrift av nytt vognkort. I mellomtiden sender de varsel om avskilting
Sender brev til vegdirektoratet, og ber dem sende meg vognkortet. Dette blir innvilget, og jeg går til Biltilsynet for registrering.
Forsikringen har i mellomtiden blitt deaktivert, og omreg.avgiften gått opp. Byråkratiet seirer igjen. Til slutt, etter mye om og men og samtaler med alle parter, blir bilen endelig lovlig registrert.
Skifter noen sikringer i ladeaggregatet, slik at alt 12V fungerer. Bilen er klar til bruk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar